In 1999 bezocht ik mijn vriend Jim Parsons in Milford, Michigan.
Hij woont nog géén 5 kilometer verwijderd van het restaurant Bakers of Milford restaurant,
waar iedere week een Cruise-in is die inmiddels uitgegroeid is tot de grootste in Amerika.
Deze is opgezet door Paul Baker de eigenaar van het restaurant.
Het door hem gehanteerde format heb ik dan ook gebruikt voor de Cruise-in in Kerkrade.
Op de foto overhandig onze Cruise-in kentekenplaat vanwege het 5 jarige bestaan van de Cruise-in in Kerkrade.
Twee jaar geleden heb ik ook al met Chris Baker gesproken over “onze” Cruise-in.
De bedoeling was uiteraard om dit toen aan Paul Baker te vertellen,
echter deze had drie weken voordat ik arriveerde een hartaanval achter het stuur van zijn auto gekregen
waardoor hij verongelukte en helaas overleed.
Gelukkig voor alle Cruisers heeft zijn zoon de taak overgenomen
en blijft de Bakers Weekly Cruise op zondag bestaan met een bezoeksaantal van 800 tot 1000 Cruisers.
De “speciale” Cruise-in ter nagedachtenis aan Paul Baker had een bezoekersaantal van 2000+ deelnemers.


Hier overhandig “onze” kentekenplaat aan Dave Clark.
Momenteel commander van Fort Drum in de staat New York gelegen 30 kilometer onder Canada.
Dave bezit zoals jullie op de foto kunnen zien een Chevrolet Corvette uit 1961
waarvan hij nu de vierde eigenaar is en een Chevrolet SSR uit 2004.
Dave Clark heb ik ontmoet in 2000 op de Army basis in Schinnen waar hij toen commander was.
Met diverse oldtimers bezochten we toen een vanuit de basis georganiseerd “Antique weekend”.
Hiervan had ik gehoord op de lokale radio station AFN (American Forces Network) en heb
met hun contact opgenomen of ze nog auto’s zochten en ben dan uiteindelijk met zo’n acht auto’s hiernaar vertrokken.
Dave reed op dat moment een Pontiac Firebird convertible uit 1967.
Hij was zeer gecharmeerd en verrast van onze auto’s waarna we
uitgenodigd werden voor het grote feest dat op 4 juli altijd gehouden wordt.
Tevens was de vraag van hem of er nog meer oldtimers en klassiekers waren.
Het feest werd bezocht door ongeveer 50 auto’s, dus aan zijn wens hebben we kunnen voldoen.
Daarna kwam zijn voorstel om een maandelijkse Cruise-in te organiseren
op de basis in Schinnen op de parkeerplaats vóór Burger King.
Hier zijn Dave en ik toen mee gestart in 2001.
In 2002 werd Dave echter weer overgeplaatst en hebben we de zomer van 2002
nog de Cruise-in daar draaiende kunnen houden en zijn vervolgens uitgeweken in 2003
naar Burger King te Kerkrade en “the rest is history in the making”.


Op deze foto zie je “onze” kentekenplaat in het bezit van mijn vriend Jim Parsons in Milford Michigan.
Jim bezit een Chevrolet Sedan, 2 deurs uit 1955 welke hij al meer dan twintig jaar koestert.
Onder de kap zit een Chevy V8 small block met blower gekoppeld aan een geschakelde bak.
De restauratie is door hem zelf gedaan inclusief het spuitwerk.
Omdat Milford op nog geen 40 minuten afstand ligt van de metropool Detroit is wellicht te begrijpen
dat Jim opgegroeid is met auto’s en al vanaf zijn 12de levensjaar werkt aan Chevy’s.
Ik ontmoette Jim in 1991 met zijn gezin wonende nog geen 50 meter van mij vandaan.
Hij was toen nog in actieve dienst als MP op de Army basis in Schinnen.
Toendertijd reed ik in een Chevrolet Chevelle Malibu Coupé uit 1966 welke ik gekocht had in Salt Lake City, Utah.
Door deze auto zijn wij in gesprek gekomen en is onze vrienschap ontstaan.


Deze trotse eigenaar van “onze” kentekenplaat is Marc Ward,
een goede vriend van Jim Parsons en tevens collega.
Hij staat hier bij zijn Chevrolet Camaro uit 1981 (ook hier is hij trotse eigenaar van).
Deze auto is in goede staat en dient alléén nog opnieuw gespoten te worden.
Echter door de vele uren die beide heren draaien op hun werk,
is het hier nog niet van gekomen.
Beide werken bij dezelfde firma Cougar Contracting Inc. in Wixom, Michigan.
Als ik bij Jim op bezoek ben dan gaan we altijd gezamelijk naar Auto-shows en Cruise-ins.
Marc is ook vaker mee geweest op zoek naar auto’s en is een specialist in Ford Mustang.
Hij weet precies de zwakke plekken te vinden in de carrosserie.
De eigenaar van het bedrijf waar beide voor werken is de heer Joseph “Cougar” Pejakovich
en deze is afgelopen jaar met het virus besmet geraakt en
heeft inmiddels een Chevrolet Corvette uit 1970 gekocht, V8, 350 cubinch en viergang schakel.
Nu hij weet wat dit inhoudt een klassieker te onderhouden,
zal er wellicht tijd vrijgemaakt kunnen worden om deze Camaro van een nieuw spuitwerk te voorzien.